پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182546
چاني‌زني ويتنام براي فروش برنج در برنج‌خيزترين استان کشور
تاریخ انتشار : 1394/05/23 22:57:07
نمایش : 1036
هيئت تجاري ويتنام در ديدار با استاندار مازندران از توانمندي استان کان‌تو براي صادرات برنج به مازندران خبر داد و گفت: سالانه يک‌ميليون تن برنج در اين استان توليد مي‌شود و مي‌تواند زمينه‌اي را فراهم کند که برنج توليدي اين استان وارد مازندران شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار نقل از بلاغ، هيئت تجاري ويتنام که از روز دوشنبه وارد استان مازندران شدند، چهارشنبه در پايان سفري کاري اين هئيت ديداري را با استاندار مازندران داشتند.

در ديدار مسئولان ويتنام با استاندار مازندران قابليت‌هاي تجاري دو استان مازندران و کان‌تو ويتنام مورد ارزيابي و بررسي قرار گرفت.

طرف ويتنامي به توليد سالانه بيش از يک‌ميليون تن برنج در اين استان در سال خبر داد و بيان کرد: آماده است در صورتي که مازندران آمادگي داشته باشد، محصولات توليدي اين استان براي تامين نيازمندي‌هاي برنج اين استان را وارد کشور و مازندران کند.

از ديگر محصولاتي که هيئت تجاري ويتنام درخواست عرضه به مازندران داشت را تامين نيازمندي‌هاي مازندران در زمينه ميگو و ماهي بود.

البته استاندار مازندران به هيئت تجاري ويتنام اعلام کرد که مازندران بزرگ‌ترين توليدکننده برنج کشور است، از طرفي استاندار مازندران به واردکننده بودن برنج توسط کشور ما نيز اشاره کرد  ادامه داد: مي‌تواند زمينه‌اي را فراهم کند که اين هيئت را به متوليان واردکننده برنج معرفي کند.

هيئت ويتنامي نيز در ادامه خواستار تامين نيازمندي‌هاي اين کشور در زمينه مرغ و گوشت قرمز شد و گفت: بازار ويتنام کشش خوبي براي فروش محصولات گوشتي ايران دارد و مي‌تواند زمينه‌اي را فراهم کند که محصولات توليدي گوشت مرغ مازندران در اين کشور به فروش برسد.

استاندار مازندران در ادامه از اعلام آمادگي مازندران براي تامين نيازهاي گوشت سفيد (مرغ) ويتنام و استان کان‌تو خبر داد.

البته استاندار مازندران در ادامه قول داد مي‌تواند زمينه‌اي فراهم کند تا برنج توليدي تايلند را به کشورهاي همسايه دريايي خزر نيز معرفي کند.

هيئت تجاري ويتنام که از روز دوشنبه به مازندران سفر کرد، در روزهاي گذشته از برخي قابليت‌هاي تجاري و گردشگري مازندران نيز بازديد کردند.

حضور در مراسم تشييع شهداي غواص و خط شکن از ديگر برنامه‌هاي هيئت تجاري ويتنام به مازندران بود.
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html